Please follow and like us:
Jak uczyć się efektywnie – pierwiastki
Pamiętacie grę w skojarzenia lub kalambury?
U nas ostatnio bardzo na czasie (dzięki Ci Św. Mikołaju!).
Pewnego dnia graliśmy w tę grę z mężem i dziećmi (5 i 6 lat). No i mój małżonek wylosował kartę, na której był pokazany mężczyzna z długą brodą. Więc pokazuje nam, a raczej stara się, że idzie taki pan – dumnie wyprostował plecy i wyprężył klatę (wiecie… taki symbol mężczyzny, bo niby kobieta to wiecznie zgarbiona chodzi…) i ręką wskazuje na brodę.
synek krzyczy, pewny swojej odpowiedzi:
…. padłam …. 😀
Hehe…
I żeby było jasne… Nie mam nic do chudych i chińczyków, przecież sama codziennie próbuje przekonać moje ubrania, żem „huda”, tylko to było takie komiczne. Mój mąż pokazuje brodę, a synek nie wiadomo skąd skojarzył to z chudym chińczykiem.
Nieważne z czym Ci się coś kojarzy, ale im to dziwniejsze i bardziej szczegółowe tym lepszy będzie efekt!
I oto odpowiedź na pytanie „Jak uczyć się efektywnie?”.
Dlatego prezentuję Ci dzisiaj FOSFOR.
Często jego symbol mylony jest, przez uczniów, z fluorem lub potasem. Mój rysunek pozwoli Ci jednak jednoznacznie zapamiętać, że fosfor to „P”. FOS- od fosy i FOR- od fortecy. Jego symbol – P, to u mnie flaga.
Więc widzisz tutaj grę słów i skojarzenia przelane na kartkę.
Dodatkowo dodałam tu emocje, takie które pozytywnie (a przynajmniej mam taką nadzieję) wpływają na oglądającego. Zaangażowanie emocji również bardzo mocno wpływa na proces nauki. Czy dobrze? Pewnie zależy od ich rodzaju i siły;)
Co czujesz, co myślisz, gdy patrzysz na ten rysunek??
Czy zapamiętasz, że FOSFOR to P?
Czuję bardzo pozytywną energię z Twoich rysunków! Jedynie flaga P mogłaby być bardziej widoczna (mało rzuca się w oczy)
Cieszę się! Taki był zamiar:) Co do flagi- bardzo cenna uwaga! Dziękuję Ci serdecznie:) 🙂 🙂