Jak uczyć się szybko? Pozwól, że podpowiem : )
Poza pytaniem „Jak uczyć się szybko?” dobrze byłoby dodać: „Jak robić to skutecznie?”.
Skąd taki pomysł?
Otóż często obserwuję takie zjawisko, że uczniowie ucząc się kolorów wskaźników (przy omawianiu kwasów) w 7 klasie podstawowej, uczą się ich na chwilę… Bo później nauka ta jest od nowa przy omawianiu kolejnych tematów. I oczywiście w szkole średniej to samo… A przecież można by ten czas zaoszczędzić- nauczyć się raz a dobrze, a zyskany czas przeznaczyć na to, co lubicie!
Na przykład czytanie książek albo sprzątanie ; )
Ale czy to w ogóle możliwe, by uczyć się szybko i skutecznie?
Oczywiście, że możliwe!
Na podstawie nauki kolorów wskaźników, prezentuję Wam graficzno-skojarzeniową metodę nauki.
Ucząc się w ten sposób wykorzystujemy nie tylko pamięć wzrokową, zwracając uwagę na żywe kolory, ale również uczymy się poprzez wrażenia zmysłowe. Wykorzystujemy zmysł węchu, smaku, a także dotyku i uczucie głodu, które sobie wyobrażamy poprzez ukazane grafiki i odpowiednie wprowadzenie słowne.
Jest to metoda bardzo skuteczna, bo im więcej zmysłów angażujemy do nauki, tym lepszy efekt. Poza tym ucząc się w ten sposób ćwiczymy naszą tajną broń pomocną w nauce- wyobraźnię. Dlatego nie mając ściągi na sprawdzianie, możesz przypomnieć sobie rozstaw grafik na flipcharcie i przypomnieć odczucia smakowo- zapachowe znajdujących się tam produktów, a kolory zaczną się same nasuwać na myśl:)
Czy zdarzyło Ci się już wykorzystywać taki sposób na naukę?
Powyżej zamieściłam film, na którym pokazuję jak szybko nauczyć się … wskaźników pH : ) Raz a dobrze!
Spróbuj wykorzystać grafiki i skojarzenia do nauki innych zagadnień, nie tylko tych związanych z chemią. Mam nadzieję, że taka metoda nauki będzie Ciebie owocna! ; )